About

ENG.- PolisMaker Lab Is a Laboratory of Department ICA – Polytechnic of Milan. And the Laboratory is a “trait d’union”, a “bridge” between the university and the territory. Encourage the transfer of Research knowledge in the territory, in the industry, in the public administrations, institutions, organizations, programs, etc.
The PolisMaker Lab is a Research Centre in the management of urban transformation settlements with a particular focus on quality of life. and our offices are in Como lake, Italy and in Buenos Aires, Argentina.
ITA.- PolisMaker Lab è un laboratorio del Dipartimento ICA – Politecnico di Milano, un “trait d’union”, un “ponte” tra l’università e il territorio. La mission è il trasferimento delle conoscenze della ricerca nel territorio, nei settori della trasformazione urbana, nelle amministrazioni pubbliche, istituzioni, organizzazioni, programmi, ecc.
Il PolisMaker Lab è un centro di ricerca per la gestione degli insediamenti di trasformazione urbana con una particolare attenzione alla qualità del vivere. I nostri uffici sono a Como, in Italia e in Buenos Aires, Argentina.